Seikluslik ellujäämiskursus looduses

70695866 943022932719564 4396443908482007040 n

Kuldre Kooli 4. ja 5. klass osalesid 12. septembril KIK-i projekti raames „Seikluslikul ellujäämiskursusel looduses“. Päev sai alguse bussisõiduga Kuldrest Siksalisse. Ilmataat hellitas meid sel päeval kauni sügispäikese ja õrna tuulega.

Siksalisse jõudes tervitas meid matkajuht Aigar Liping. Ta rääkis meile loodusest ja sellest kuidas looduses hakkama saada. Matkamise juures on kõige olulisem, et jalanõud oleks korralikud, sest märja ja hõõruva jalanõuga on matk väga vaevaline. Veel lisas Liping, et ellujäämise seisukohalt on oluline meeskonnatöö ja reeglitest kinni pidamine.

Õpilased jagati meeskondadeks ja igale meeskonnale anti oma matkakott, kuid see mis koti sees oli, jäi hetkel saladuseks.

Kui kokkulepped, kuidas looduses käituda, said sõlmitud algas meie neljatunnine matk. Esimeses peatuskohas rääkis matkajuht kuidas tuleb teiste ja enda ajaga arvestada, meie kõigi aeg on oluline ja eriti mitmepäevastel matkadel, kui kõik on juba väsinud. Kui peatus on viis minutit, siis tähendab see seda, et 5. minuti pärast alustatakse edasi minemist ja kõik peavad selleks ajaks valmis olema.

71283092 238049670434325 7606475424398311424 n

Matka jooksul tehti kokku neli peatust: teises punktis pidi iga meeskond valmistama varjualuse nendest vahenditest, mis olid matkakotis. Kolmandas peatuses tehti uuesti varjualused, kuid nüüd olid meeskondade kotid vahetuses. Lisaks varjualusele oli vaja teha lõke. Selleks anti igale meeskonnale luup, aga lõkke tegemise materjal tuli endal leida või juba eelnevalt matkates tasku pista. Kogenumad matkalised võtsid eelnevalt juba põllult kaasa kuivi kõrsi ja korjasid oksakesi. Sel korral ei õnnestunud kellelgi lõket põlema saada, aga suitsema hakkas üks lõke küll. Veel lasti õpilastel proovida tulepulkadega tule tegemist, kuid seegi oskus vajab veel harjutamist. Neljandas ehk viimases peatuses jõudime ristteele, kus meeskonnal tuli jõuda kokkuleppele kuhu poole edasi liikuda, et alguspunkti tagasi jõuda. Meeskondade juhid läksid matkajuhi juurde ja andsid edasi meeskonna otsuse. Liping kasutas kavalaid võtteid , et meeskonna juhte eksiteele juhtida. Selles punktis hindas matkajuht Liping meeskonna juhtide kindlameelsust ja meeskonna otsuse mittemuutmist. Kes sai paremini hakkama, kellel on vaja veel kindlameelsust harjutada.

70513278 389619665034393 9053285254554451968 n

Viimaks jõudsime tagasi algusesse, kus ootas meid koolist kaasvõetud söök. Lapsed olid rahul ja rõõmsad. Kui kõht täis, sai alguse meie tagasitee kooli.

Matkata on mõnus!

Triinu Taits,

4. klassi klassijuhataja